wtorek, 31 lipca 2012

Rudbekie, kwiaty lata...


Szczęścia nie można kupić. Na szczęście.  
Phil Bosmans



W moim ogrodzie wszędzie panoszy się  Rudbekia błyskotliwa...  Już jej sama nazwa wskazuje, że jest efektowna i olśniewająca... Uwielbiam tę roślinę...  Śmiało mogę powiedzieć, że stanowi kwintesencję lata...  Jest słoneczna, radosna, wesoła... Kwiaty rudbekii rozjaśniają nawet najbardziej zacieniony zakątek ogrodu...




Kwiaty są wyjątkowo piękne...  Zakwitają końcem czerwca i cieszą nasze oczy dosyć długo, bo aż do jesieni...  Kwiaty są w kolorach: żółtym, cytrynowym, pomarańczowym, bordowym, brązowym... Ta roślina ma jeden feler... Jest dosyć ekspansywna... Wiatr rozsiewa nasionka  wszędzie i dosyć obficie...



 W naszych ogrodach rudbekia króluje od dosyć dawna...  Pochodzi z Ameryki Północnej a do Europy dotarła w XVIII wieku... Już z daleka widać czarne oczy w tych miniaturowych słoneczkach... W Ameryce rudbekia nazywana jest Black - eyed -Susan,  czyli Czarnooka Zuzanna... W moim ogrodzie wszystkie rudbekie to samosiejki... Pięknie wyglądają w grupach i w połączeniu z innymi kwiatami...


Bardzo dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze...
Pozdrawiam wszystkich serdecznie...


55 komentarzy:

  1. piękne kwiaty ...
    widzisz niby błyskotliwa a jednak u mnie jej nie ma ... miałam jedną sadzonkę i ... nie wysiała się więcej ...
    szkoda bo rozświetla ogród

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joanno, jak to możliwe.
      Rudbekie rozmnażają się niczym mniszek.
      Muszę je niestety zwalczać. Wysieją się nawet w jarzynach i wiesz jaki będzie efekt końcowy...
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. beautiful! truly 'summer on a stem'. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Beautiful flower shots.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ubrały się rudbekie w marszczone spódnice.
    Każda patrzy zazdrośnie na swe koleżanki.
    Ta zapachem wabi osy, inna znów motyle złote.
    Ta sypie pyłek wprost do mojej szklanki.
    I po herbacie;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ozonko, bardzo dziękuję za umieszczenie pięknego wiersza w komentarzach.
      Z radością bym go umieściła pod rudbekiami.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. No co Ty? Piękny to on nigdy nie będzie. On jest "chwilowy";)
      Pa:)

      Usuń
    3. Ozonko, chwilowy?
      Ja jestem nim oczarowana.
      POzdrawiam

      Usuń
    4. Chwilowy, bo napisałam go w chwilę po obejrzeniu Twoich zdjęć i opisów:)
      :)))

      Usuń
  5. Kiedyś jedna z sąsiadek dała mojemu mężowi rozsadę rudbekii, ale nie powiedziała, że to bardzo wysokie kwiaty i lepiej, aby posadził pod płotem. Mąż o tym nie wiedząc, posadził na rabatce wśród niskich bylin. Oczywiście rudbekia wszystkie je zasłoniła, dlatego na jesieni większą jej część posadziliśmy pod płotem.
    Bardzo lubię żółte kwiaty, kiedyś miałam omiegi, ale gdzieś się zapodziały.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, ja też lubię żółte kwiaty.
      W moim ogrodzie jest dużo iglaków więc, żółte plamy fajnie wyglądają.
      Pozdrawiam

      Usuń
  6. To kwiaty pełne słońca, a ich widok rozjaśnia buzię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu, nawet w pochmurny dzień pięknie się prezentują.
      Pozdrawiam

      Usuń
  7. A ja nie wiedziałam jak one się nazywają - ale są piękne to fakt :) ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuś, Ty ich nie znałaś ?
      Czemu się dziwię, jest tak wiele kwiatów , trudno znać wszystkie.
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Bardzo słoneczne, takie prawdziwe kwiaty lata :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krysiu, prawdziwe kwiaty lata. Małe słoneczka.
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. Åååå..jeg elsker Rudbeckia..og forstår ikke hvorfor jeg ikke har plantet disse gulbrune og fantastiske gule...
    Neste år blir det:))
    Hyggelig at du kikker innom meg og legger igjen spor:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakaż ona śliczna u Ciebie!!!!
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:))))

    OdpowiedzUsuń
  11. Great blog. Interesting notes. ;P
    I like him here!!! ;)
    I am inviting to me: http://photographyismyexistence.blogspot.com/
    I am greeting I wish the nice evening! ^^

    OdpowiedzUsuń
  12. Breathtaking pics! Magnificient colours.
    Hugs.

    OdpowiedzUsuń
  13. Pamiętam Bieszczady w zeszłym roku, całe drogi w kwitnących rudbekiach! Wygląda to zjawiskowo i co ciekawe nikt ich tam nie pielęgnuje, a rosną jak szalone:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, bo rudbekie są bardzo łatwe w uprawie.
      One prawie nie potrzebują żadnych wymagań.

      Usuń
  14. Delightful shots of the beautiful, colorful flowers.

    OdpowiedzUsuń
  15. summer yellow, they are so beautiful!!

    OdpowiedzUsuń
  16. It is a pleasure to visit your blog and appreciate the excellent compositions like these. Greetings

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna kolekcja kwiatów, fantastyczne kolory. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Te kwiaty to taka kwintesencja lata. Delikatne ale stanowcze bo wysokie. I te cudowne kolory :) Niesamowity nastrój!

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciągle oglądam te zdjęcia. Kwiaty na drugim wyglądają tak, jakby ktoś żółte kwiaty chciał przemalować na czerwono, ale nie wyszło mu to zbyt dokładnie. Fantastyczne wrażenie:)
    Pa:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Masz rację,sa wspaniałym rozświetleniem lata.Ja mam krzaczek żółtych,który spróbuję rozmnożyc,bo bardzo mi się podobają.Ale czerwonych ani różowych nie mam i nie widziałam u nas.Pewnie trzeba poszukac po sklepach ogrodniczych.
    Jaki twój ogród musi byc wspaniały,masz tyle kwiatów,jestes na pewno szczęśliwą osobą,Łucjo-Mario.

    Basia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, pozbieraj nasionka. I po prostu wysiej. WA w przyszłym roku nacieszysz oczy cudownymi rudbekiami.
      W tym roku zasiałam różowe i jeszcze nie kwitną.
      Mam obawy czy jeszcze zdążą zakwitnąć.
      Basiu, jestem bardzo szczęśliwą osobą.
      Pozdrawiam

      Usuń
  21. Beautiful pictures, great flowers!
    Thanks

    OdpowiedzUsuń
  22. Hi !
    There is an award for you on my blog !
    Hug
    Anna
    Ps beautiful those yellow flowers...

    OdpowiedzUsuń
  23. So beautiful are these flowers...and your writing adds value o your blog! Very nice :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Si que son preciosas, me gustan muchisimo. Muchos besitos.

    OdpowiedzUsuń
  25. ...ulubione kwiaty mojej teściowej:)
    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  26. Obłędnie piękne zdjęcia ... przechowywane białe bratki na pulpicie ... Będę szczęśliwy przyjechać do odwiedzenia ... i dziękuję za miłe słowa))

    OdpowiedzUsuń
  27. elles sont magnifiques toutes ces fleurs

    OdpowiedzUsuń
  28. masz rękę do kwiatów, kochasz je a one miłość oddają i kwitną przecudnie,
    nie wiedziałam, że te piękne kwiaty tak maja na imię ...

    OdpowiedzUsuń
  29. Malino, trudno znać imiona wszystkich kwiatów.
    To fakt, bardzo kocham kwiaty, przyrodę...
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. ...ulubione kwiaty mojej teściowej:)
    Serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  31. Beautiful flowers. They are so colourful! I can't wait for Spring to come.

    OdpowiedzUsuń
  32. Znam te kwiaty i tez je bardzo lubie. Wnosza duzo radosci swoimi promiennymi kolorami i ladnym ksztaltem. Twoj ogrod to istny raj!!!
    Serdecznie Cie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  33. Rudbekie często kiedyś spotykało się w ogrodach, wydaje mi się, że ich ostatnio jest ich jakby mniej. Ja sama mam tylko dwie kępki i pilnuję, by się nie wysiewały. A przecież takie piękne są.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli rozpoznasz siebie na zdjęciach i nie chcesz być na tym blogu, proszę poinformuj mnie o tym.
Ja bardzo szybko usunę te zdjęcia..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...